Het Triple roersysteem bestaat altijd uit drie roeren per schroef. Twee vrijwel identieke, gespiegelde buitenroeren en ertussen een relatief klein, kort middenroer. Door drie roeren achter één schroef te plaatsen, verbetert het rendement- en manoeuvreergedrag.
Het kleine, korte middenroer werkt als een soort 'spoiler' en haalt de 'draaiing' uit het schroefwater. De water stuwstraal krijgt zo meer kracht. In combinatie met de relatief breed staande buitenroeren is er praktisch geen weerstand bij rechtuit varen en wordt een optimaal rendement verkregen. De uitgekiende plaats van het middenroer zorgt voor het beste resultaat. Beter sturen, minder brandstof en tijdwinst.
Het kleine, korte middenroer van het Triple roersysteem werkt als een soort 'spoiler' en haalt de 'draaiing' uit het schroefwater.
De beste combinatie
In combinatie met onze bijbehorende Triple stuurmachine® verkrijg je één van de beste stuurwerken die de scheepvaart kent. Bij sturen, zorgt een kleine roeruitslag van het middenroer al voor een flinke buiging van het schroefwater. De hoofdroeren bewegen dan nog nauwelijks mee en veroorzaken vrijwel geen weerstand. Bij verder insturen geeft het middenroer vloeiend het schroefwater door aan de buitenroeren. De roeren sluiten praktisch op elkaar aan waardoor het water goed opzij wordt gezet. Het resultaat: een uitstekend stuurgedrag.
Veel mogelijk
In overleg maken we een keuze voor het optimale bladprofiel van de buitenroeren. Balansroeren, dynamicroeren, of ons nieuwste easyflow profiel. Er is veel mogelijk bij De Waal.
Het Stuwa triple roersysteem.