Blij met een klant als Reederei Jaegers

Zowel De Waal als Reederei Jaegers houden van korte lijnen - Lammert Versluis

04 juni 2019

De Waal feliciteert Reederei Jaegers

De Waal werkt veelvuldig voor Reederei Jaegers. “Een fijne klant”, beamen zowel Lammert Versluis (machinefabriek en productie) als Jeroen van Tilborg (reparaties en scheepsliften). Meerdere schepen van de jubilerende rederij varen rond met een Easyflow besturingssysteem en Stuwa oliebad gesmeerde schroefasinstallatie.

De werkzaamheden voor Reederei Jaegers bestaan uit leveringen voor diverse nieuwbouwschepen alsmede reparaties op bestaande schepen. Het mts Lapresta was het eerste nieuwbouwschip met een volledige schroefasinstallatie van De Waal.

Mts Dolfijn

Het succesverhaal van de Easyflow roeren is begonnen met het mts Dolfijn. De Waal bouwde de roerbladen van dit schip, dat destijds voer voor Reederei Jaegers, om naar Easyflow zodat er aanzienlijk op brandstof bespaard kon worden. Dit was dit het startschot voor verdere aanpassingen aan stuurinrichtingen en het gebruik van De Waal producten bij nieuwbouwprojecten.

Groene roeren

Versluis: “De groene roeren hadden zich bewezen bij de familie Jaegers, die altijd zeer begaan is met het milieu”. Na het mts Dolfijn volgden meerdere schepen. Zo zijn onder andere de Eiltank 41, 49, 2, 38, 75 en 65 bij De Waal omgebouwd naar Easyflow. Daarnaast heeft De Waal geleverd voor nieuwbouwschepen als het mts Louise, mts Gitte, mts Hedy Jaegers en Edgar Jaegers.

Hoogwaardige kwaliteit

De Stuwa producten zijn volgens Kuhlmann altijd van hoogwaardige kwaliteit, mede te danken aan de ultramoderne productiefaciliteiten waarover de machinefabriek in Werkendam beschikt. Daarnaast houdt Jaegers van de snelle service die De Waal levert. Volgens Versluis is het altijd prettig werken met deze rederij omdat de verantwoordelijke inspecteurs zelf uit het veld komen en dus zakenkundig zijn. “Ze weten wat ze willen”.

Korte lijnen

Versluis: “Zowel De Waal als Reederei Jaegers houden van korte lijnen. Wij proberen dus bij een calamiteit onze planning zoveel mogelijk aan te passen, zodat de rederij zo snel mogelijk geholpen kan worden”. Lammert Versluis en Jeroen van Tilburg vinden Jaegers beiden een hele fijne klant. “Er wordt altijd meegedacht, meegeleefd en zo nodig naar de juiste oplossing gezocht.

De samenwerking met de technische dienst is goed, we hoeven nooit lang te wachten op een antwoord. Als je ze nodig hebt, dan zijn ze er”, aldus Van Tilborg. Belangrijk want alles draait om goed contact en adequaat handelen.

Felicitatie

De Waal wil Reederei Jaegers graag feliciteren met de behaalde mijlpaal en bedankt de rederij voor het vertrouwen.

Jaegers BVK