Naar overzicht

Duurzaam achterschip ms. Donau

Het motorschip Donau krijgt een volledig nieuw en toekomstbestendig achterschip. De Waal levert en installeert de complete schroefasinstallatie, seals, roeren en stuurmachine. 

Hiermee zorgen wij ervoor dat de Donau straks optimaal manoeuvreerbaar, betrouwbaar en duurzaam kan opereren. Het nieuwe achterschip is ontworpen om zelfs bij lage waterstanden efficiënt te blijven functioneren, met een minimale diepgang van slechts 115 centimeter. 

defaultDe Donau bij Scheepswerf Poppen, waar de cascobouw en afbouw plaatsvindt. Foto Koedood Marine Group

Dankzij deze modernisering, in combinatie met de duurzame diesel-elektrische aandrijving, is de Donau straks weer helemaal klaar voor de toekomst. 

Trots

De opdracht voor dit project is afkomstig van Scheepswerf Poppen, waar de cascobouw en afbouw plaatsvindt. Koedood is verantwoordelijk voor de Stage V-oplossing (twee Stage V Mitsubishi S6R-MPTAW generatormotoren - 603 kWe) en is er, net als De Waal, trots op een bijdrage te mogen leveren aan de modernisering van dit schip. 

De oplevering staat gepland voor eind 2025. 

Foto's: Koedood Marine Group

Projectgegevens

  • Scheepsnaam

    Ms. Donau
  • Type schip

    Motorschip
  • Naam opdrachtgever

    Scheepswerf Poppen