< Terug naar overzicht

14 januari 2019

Service on the road bij De Waal

Een van de belangrijkste ontwikkelingen die door de jaren heen bij De Waal heeft plaatsgevonden, is de overgang van landelijke naar wereldwijde service. We hebben een 24-uurs servicedienst en staan dag en nacht klaar voor onze klanten. Waar ook ter wereld. In het nieuwste BBM Magazine geeft monteur Pepijn van den Hoek geeft een klein inkijkje in een gemiddelde werkdag.

Pepijn: “Bij De Waal is geen dag hetzelfde. Van keuringen, uitleg geven aan schippers over het juiste onderhoud van bijvoorbeeld een schroefasinstallatie, een belletje met een klant om op afstand een probleem op te lossen tot nieuwe orders invoeren in de computer; het kan allemaal".

Storingsdienst

"Gisteren had ik bijvoorbeeld storingsdienst, dat betekent dat ik elk moment opgeroepen kan worden. Als de plicht roept, stap ik zo in mijn bus die overigens net nieuw is. Marco de Waal heeft er een mooi nieuw design opgeplakt. Voor de winter heb ik er nieuwe winterbanden omgelegd want ook met sneeuwval is De Waal beschikbaar natuurlijk. Voor klussen dichtbij maar ik rij ook gerust naar Frankrijk”.

Reparatie

“Vanmiddag ga ik naar een schip voor een sealreparatie. Wij leveren schroefasinstallaties immers compleet met afdichtingen en unieke hydraulische schroefasmoer. De Waal heeft een eigen gesloten afdichtingsysteem met binnen- en buitenseals. Kostenbesparend en ook nog eens duurzaam omdat ze lekvrij zijn. Als er iets gerepareerd moet worden, komen we zo snel  mogelijk.

Na deze klus moet ik weer terug naar onze proefstand om een stuurmachine in te regelen. Alle stuurmachines ondergaan bij De Waal een duurtest, die in het bijzijn van de opdrachtgever en klasse-inspecteur wordt uitgevoerd. Na deze uitgebreide testen wordt het product geleverd en ingebouwd, bij ons of bij een scheepswerf. Wij zijn ook altijd aanwezig bij de uiteindelijke inbedrijfstelling, om zo tot het laatste moment betrokken te zijn en onze kwaliteit te kunnen borgen. Dat is hoe er hier gewerkt wordt”.

Uitleg aan klanten

“Aan het eind van de middag heb ik dan nog een gesprek met een klant om ze te vertellen hoe goed onze frequentiegeregelde stuurmachine werkt. Ik vertel bijvoorbeeld hoe veilig het systeem is vanwege het gescheiden hoofd- en noodsysteem en op welke manier de frequentiegeregelde uitvoering mogelijk is. Zo zie je maar hoe divers een dag werken bij De Waal kan zijn".

App

Binnenkort krijg ik mijn orders binnen via een speciaal hiervoor ontwikkelde app. Dat zorgt ervoor dat ik mijn werkzaamheden nog efficiënter kan uitvoeren.  Als mijn dag erop zit, neem ik de servicebus mee naar huis. Op die manier kan ik direct op pad als dit nodig is. De klant is immers koning bij De Waal en snelle service is daarbij van groot belang”.

DeWaal BBM januari